Navigate

Carian

Sabtu, 26 Ogos 2017

Einstein dan Tesla

(Tarikh ditulis : 26 Aug 2017)



Tesla to Einstein (and the Gang) :

"The present (his time) is theirs (Einstein and the Gang), the FUTURE, for which I have really worked, is mine."

Tesla is the Real Genius, not Einstein.


Einstein
======

- Quote dia yang terkenal (banyak orang tampal kat dinding) : "Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas Imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution".
- Sebenarnya tak ada cipta apa-apa pun melainkan beberapa formula matematik dan paling terkenal e=mc^2
- Tapi dengan GAH orang lain mengatakan pasal Formula dia macam2 ciptaan atau INVENTION di hasilkan.
- Mengatakan ada Dark Energy tanpa ada Proof yang di gunapakai ramai Saintis atau Physicist sekarang termasuk 'Konon' Ulamak Islam pun IKUT-IKUTAN mengiyakan  (saya banyak baca buku Fizik) - memang sebenarnya banyak TAHYUL dalam berimaginasi. Sebenarnya Teori Dark Energy ini di keluarkan supaya dapat BALANCE kan Formula Matematik atau Equation dia. (Nassim Haramein - a new Physicist ada Bentang FACTS yang Dark Energy ini memang Bullshit - tak ada substance dalam argument, hanya ASSUMPTIONS).
- Tak percaya adanya ETHER dan mengeluarkan (tu sebab orang kata dia GENIUS), teori Daya Gravity yang di terima pakai termasuk saya (dulu) dan apa yang kita belajar dalam buku-buku×1000 Sains dan Fizik.

Tesla
=====

- Faham 6 jenis bahasa
- Mengkaji banyak jurus Ilmu
- Mencipta AC Power (yang kita pakai kat rumah, bangunan dll)
- Mencipta Radio
- Mencipta Radar
- Mencipta Laser
- Mencipta X-Ray machine
- Mencipta Wireless Communication
- Mencipta Wireless ELECTRICITY - (kalau kita tengok RFID card yang kita pakai atau Contactless Card yang touch pada Card Reader - RFID Card tu mana ada Power atau Battery dalam dia, POWER tu datang Dari Radio Frequency WAVES yang keluar dari Reader - ini hasil Ciptaan TESLA)
- Mencipta Hidro-Elektrik Generator
- Mencipta Lampu Neon
- Mencipta Senjata Partikel Beam (Star Wars Technology)
- Mencipta Cellular Technology (ini hp yang kita pakai)
- Mencipta Mikroskop Elektron
- Mencipta Microwave Technology (for wireless communication)
- Mencipta Fluorescent Light (yang kita pakai, Edison cuma buat yang ada Filamen tu, lagi Edison cipta DC Elektrik je)
- Mencipta Brushless Synchronous Induction Motor
- Mencipta Remote Control
- Mencipta Robot Elektronik
- dan banyak lagi

- 'Bapa' kepada FREE ENERGY yang kita semua tengah sibuk2 nak cari sekarang

- Energy atau Tenaga tak ada pada Material atau unsur itu sendiri melainkan datang atau DI TERIMA dari 'environment'

- Tesla pasal Einstein punya kerja :

-"Ianya satu Sampah Matematik yang Canggih yang membuat orang TERPESONA, Terpukau dan BUTA pada Kesalahan pada dasarnya. Teori Einstein adalah seperti Pengemis yang pakai baju Ungu yang orang bodoh (Ignorant) bawa gi jumpa Raja".

- "Saintis telah menggantikan Eksperimen dengan Matematik dan berpusing-pusing membuat persamaan (equation) demi persamaan dan akhirnya membuat Struktur yang tak ada kena MENGENA dengan Realiti."

- Gravity tu kau punya teori je tak ada proof, yang ada secara proof nya adalah ikatan (tarikan / force / daya) Electro-magnetic antara suatu bahan / benda / partikel / body / unsur dengan bahan / partikel / body / unsur yang lain. (Keyword : Daya atau 'Force' Electromagnetic)

- Percaya adanya ETHER - yang menghasilkan Daya Elektromagnetik yang menyebabkan ada Daya Tarikan.

- Aku tak cipta (Invent) apa-apa pun, melainkan aku cuma DISCOVER atau MENEMUKAN.

====
My judgment :

Tak semua Einstein tak betul - cuma mungkin 20% je kerja di betul. lain tu dia punya Assumption. Menyangka-nyangka TERUTAMA DARK ENERGY atau DARK MATTER. Gravity juga satu Sangkaan dia. Takde apa2 unsur lebih laju dari Cahaya JUGA Assumption dia.

Tesla to me is 99% betul. Susah nak disprove apa dia punya Kajian dan Hasil Kajian. Dan punya ramai manusia menikmati hasil usaha Tesla.

====



As-Sajdah (32) : 5

يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَآءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِى يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُۥٓ أَلْفَ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ

● Dia mengatur 'URUSAN' (AMR) dari langit ke bumi, kemudian (urusan) itu naik kepada-Nya dalam SEHARI (YAUM) yang kadarnya adalah SERIBU TAHUN (ALFA SANATIN) menurut perhitunganmu. ●

Al-Ma'arij (70) : 4

تَعْرُجُ الْمَلٰٓئِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِى يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُۥ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ

● Malaikat-malaikat dan 'JIBRIL' (AR-RUH) naik (menghadap) kepada Tuhan dalam SEHARI (YAUM) yang kadarnya LIMA PULUH RIBU TAHUN (KHAMSINA ALFA SANATIN). ●

1 hari = 1000 tahun adalah MENCERITAKAN tentang KELAJUAN. Lajunya AMR.

Saintis seperti Einstein telah menemui Unsur Paling Laju adalah Cahaya,

Kelajuan Cahaya = 186, 000 batu sesaat.

Dan Einstein mengatakan (dan di iyakan geng2 Saintis lain yang tak 'Original'  - Si 'Mengikut-ngikut' / Follower of Assumptions), bahawa

Unsur yang PALING LAJU adalah cahaya dan TAK ADA Unsur yang boleh bergerak LEBIH LAJU dari cahaya.

Turun temurun kita percaya kepada ULAMAK Sains geng2 Einstein.

Sekarang, benar seperti di kata Nicola Tesla, his time is in THE FUTURE. Which is NOW.

He already found (100 years ago) after measurement that there exist in a form of 'Particle' or 'Wave' - ada 'unsur' boleh bergerak 50 kali lebih laju dari cahaya.

Tesla adalah BENAR kerana Kajian yang di lakukan adalah EVIDENCE atau AYAAT yang MEMBERI BUKTI kepada kebenaran Al-Quran yang tiada keraguan padanya dari Allah Al-Haq.

1 hari = 50,000 tahun.

50 times FASTER than the Speed of Light.

Moga bertambah keimanan kita dengan ayat-ayat Allah.

====
Tentang Berimaginasi

An-Nisa' : 120

يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ ۖ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطٰنُ إِلَّا غُرُورًا

● Syaitan itu memberikan janji-janji kepada mereka dan membangkitkan angan-angan kosong pada mereka, padahal syaitan itu tidak menjanjikan kepada mereka selain dari tipuan belaka. ●


Tentang Ilmu / Knowledge


Fatir : 28

وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَآبِّ وَالْأَنْعٰمِ مُخْتَلِفٌ أَلْوٰنُهُۥ كَذٰلِكَ ۗ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمٰٓؤُا ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ

● Dan demikian (pula) di antara manusia, binatang-binatang melata dan binatang-binatang ternak ada yang bermacam-macam warnanya (dan jenisnya). Sesungguhnya yang TAKUT kepada Allah di antara hamba-hamba-Nya, hanyalah ULAMAK (ORANG-ORANG YANG BERILMU). Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Pengampun. ●

====
Rumusan

Tesla membuat Research atau KAJI-SELIDIK atau TADABBUR dengan membaca pelbagai bahan bacaan dari bahasa berlainan dan membuat PELBAGAI EKSPERIMEN demi MEMBUAT VERIFIKASI dan PEMERHATIAN sebelum MEMBUAT suatu KENYATAAN atau Menghasilkan Ciptaan BERDASARKAN pemerhatian kepada Sunnatullah atau sifat2 sesuatu Ciptaan Allah atau Rules or Law of Cause and Effect.

Inilah SEPATUTNYA semua kita Muslim Mukmin Lakukan. Buat DEDUKSI berdasarkan pemerhatian dan kajian TU SEBAB nama dia DISCOVER atau PENEMUAN dan Bukan BUAT INDUKSI atau ASSUMPTIONS atau Sangkaan atau PENDAPAT atau BERIMAGINASI dalam mengeluarkan Kenyaataan SEPERTI Einstein dan RAMAI pulak pengikutnya.

Benarlah Firman Allah bahawa KEBANYAKAN MANUSIA lebih suka ikut SANGKAAN atau ASSUMPTIONS orang lain maka SESAT ;

Al-An'am : 116

وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِى الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ

● Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang yang di muka bumi ini, niscaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti persangkaan belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah). ●


====
Tesla dan ETHER nya

Ether adalah sesuatu yang di sebut Tesla berdasarkan kajiannya.

Baginya ETHER ini yang menghasilkan Force atau Daya dan kemudian dari Daya ini mengeluarkan Tenaga atau Energy yang mengikat atau menarik atau menolak segala unsur-unsur pepejal, likuid dan gas termasuk matahari bulan bintang.

Dan yang paling menarik - ini yang Tesla temukan : -

Energy atau Tenaga tak ada pada Material atau unsur itu sendiri melainkan datang atau DI TERIMA dari 'environment'.


Dalam Al-Quran dari Allah Al-Haq kepada Jibril dan kepada Rasul Nabi Muhammad saw, Allah bercerita tentang AMR, Malaikat dan Ruh. Inilah FAKTA kebenaran apa yang ada pada BATIN alam semesta. Tadabburlah untuk menjadi ULAMAK sebenar.

At-Talaq : 12

اللَّهُ الَّذِى خَلَقَ سَبْعَ سَمٰوٰتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوٓا أَنَّ اللَّهَ عَلٰى كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىْءٍ عِلْمًۢا

● Allah-lah yang menciptakan tujuh langit dan seperti itu pula bumi. Di turunkan (ANZAL) AL-AMR di antara keduanya (antara Langit dan Bumi), agar kamu mengetahui bahwasanya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu, dan sesungguhnya Allah, Ilmu-Nya benar-benar meliputi segala sesuatu. ●

AMR itu penuh ada di antara langit dan bumi.


Untuk lebih detail, sila rujuk artikel ini -

https://cahayapalingbaik.blogspot.my/2014/06/amr-suatu-analis-mendalam.html?m=1


=====
Antara Force / Daya Kekuatan, Power / Kekuatan dan Energy / Tenaga

Tenaga.

Saintis mengklasifikasi Tenaga dengan 2 jenis iaitu Tenaga Kinetik (Pergerakan) dan Tenaga Keupayaan (Potential).

Tenaga Kinetik adalah Tenaga pada apa-apa benda yang bergerak, Tenaga Elektrik, Tenaga Haba, Tenaga Bunyi dan Tenaga Elektromagnetik Radiasi.

Tenaga Keupayaan adalah Tenaga yang Tersimpan pada sesuatu Benda (Material) seperti Tenaga Penarikan atau Tolakan (contoh ada pada Magnet), Tenaga Kimia, Tenaga Nuklear dan Tenaga Mekanikal.

Masalahnya para Saintis berbeza pendapat tentang MANA datangnya Tenaga ini.

Kekuatan atau Power.

Pertukaran Tenaga (Transfer of Energy) di tunjukkan oleh Kekuatan.

Kekuatan hanyalah UKURAN kepada Kadar perubahan tenaga.

Daya Kekuatan atau Force.

Daya Kekuatan atau Force di perlukan untuk mengubah Tenaga


Kaitan antara Tenaga dan Daya Kekuatan

Sebagai contoh, kereta yang tidak bergerak. Bila enjin di mulakan dan untuk menggerakkan kereta perlukan DAYA KEKUATAN atau Force untuk memindahkan Tenaga dari Minyak atau Bahan Bakar kepada Piston yang bergerak kepada Gearbox dan kepada Roda.

Begitu juga untuk berubah dari kelajuan 80 kmj kepada 100kmj, ianya memerlukan DAYA KEKUATAN atau Force.

Persoalannya dari mana datangnya DAYA KEKUATAN atau FORCE ini ?

Para Saintis tidak DAPAT BERSATU dalam mengeluarkan KENYATAAN tentang dari mana datangnya DAYA KEKUATAN ini.

=====
Fakta Al-Quran

Tentang Daya Kekuatan

Al-Kahf : 39

وَلَوْلَآ إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلْتَ مَا شَآءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ ۚ إِن تَرَنِ أَنَا۠ أَقَلَّ مِنكَ مَالًا وَوَلَدًا

● Dan mengapa kamu tidak mengatakan waktu kamu memasuki kebunmu "maasyaallaah, laa quwwata illaa billaah (sungguh atas kehendak Allah semua ini terwujud, tiada KEKUATAN kecuali dengan Allah). Sekiranya kamu anggap aku lebih sedikit darimu dalam hal harta dan keturunan, ●

La QUWWATA ILLA BILLAH.

Tiada DAYA KEKUATAN Melainkan dengan  / dari Allah.

Saintis atau Physicist yang tidak berilmu dan beriman dan tidak membuat kajian menyeluruh - tidak akan menemui sesuatu yang di panggil SINGULARITY atau KEESAAN. Singularity di temui oleh para Kuantum Physicists.

Kesemua DAYA KEKUATAN itu datang dari ALLAH Yang SINGULAR atau Yang ESA atau Yang WUJUD.

Dan Allah MEMPUNYAI seluruh DAYA KEKUATAN itu.

Al-Baqarah : 165

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللَّهِ أَندَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ ءَامَنُوٓا أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّهِ ۗ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوٓا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ

● ..., bahwa KEKUATAN itu kepunyaan Allah semuanya, dan bahwa Allah amat berat siksaan-Nya (niscaya mereka menyesal). ●

ANNAL QUWWATA LILLAHI JAMII'A.

Dari Allah DAYA KEKUATAN itu DATANG dan ALLAH 'own' atau MEMPUNYAI atau MENGUASAI DAYA KEKUATAN ini.

Makanya DAYA KEKUATAN atau Force ini adalah sejenis CIPTAAN BATIN ALLAH.


Siapakah yang Allah sebut dalam Al-Quran yang ADA DAYA KEKUATAN ini?

At-Takwir (81): 19

إِنَّهُۥ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ

● Sesungguhnya Al Quran itu benar-benar PERKATAAN (QAULU)  UTUSAN yang mulia (Jibril / RASULIN KARIM). ●

At-Takwir : 20

ذِى قُوَّةٍ عِندَ ذِى الْعَرْشِ مَكِينٍ

● yang mempunyai KEKUATAN (zIL QUUWATI) yang di SISI ('INDI) Allah yang mempunyai 'Arsy, ●

JIBRIL adalah sejenis RASUL atau UTUSAN ALLAH yang mulia.

Dan JIBRIL adalah sejenis RUH dan bukan MALAIKAT.

Asy-Syu'ara' (26) : 192

وَإِنَّهُۥ لَتَنزِيلُ رَبِّ الْعٰلَمِينَ

● Dan sesungguhnya Al Quran ini benar-benar diturunkan oleh Tuhan semesta alam, ●

Asy-Syu'ara' (26) : 193

نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ

● ia dibawa turun oleh Ar-RUH AL-Amin (Jibril), ●

Jibril atau Ruhul Amin juga Ruhul Qudus inilah yang mempunyai DAYA KEKUATAN.

Kita manusia ada atau tidak DAYA KEKUATAN ini, yang dari Allah ini ?

Fikirkan Jantung yang berdegup yang mengalirkan darah dan nutrisi ke selurih tubuh dan organ dalam tubuh itu - DEGUPAN itu datang dari mana ? Ia datang dari satu DAYA KEKUATAN.

Dalam jasad kita DI NAFASKAN MASUK RUH barulah kita ini HIDUP.

As-Sajdah (32) : 9

ثُمَّ سَوّٰىهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِن رُّوحِهِۦ ۖ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصٰرَ وَالْأَفْـِٔدَةَ ۚ قَلِيلًا مَّا تَشْكُرُونَ

● Kemudian Dia menyempurnakan dan meniupkan ke dalamnya dari RUH-Nya (RUHIHI) dan Dia menjadikan bagi kamu pendengaran, penglihatan dan AF`IDAH, tetapi kamu sedikit sekali bersyukur / menghargai. ●

RUH inilah Daya Kekuatan yang MENGELUARKAN DENYUTAN atau PULSE dalam bentuk UDARA juga ELEKTROMAGNETIK yang menggerakkan Darah dan segala nutrisi termasuk COMMAND atau neuron SIGNAL yang menggerakkan tubuh badan.

HARGAILAH atau APPRECIATE lah atau BERSYUKURLAH kepada Allah yang memberi kita NIKMAT KEHIDUPAN dan Allah terangkan semuanya dalam Al-Quran yang memang kena di TADABBUR untuk mencari kaitannya.

Tentang Tenaga atau ENERGY

Berdasarkan kajian Sains, Tenaga itu ada dalam bentuk Keupayaan dan juga Kinetik dan terdapat pada apa sahaja unsur alam dari atom pada pepejal, likuid dan gas.

Tenaga inilah juga yang MEMBAWA DATA dalam bentuk GELOMBANG dalam GELOMBANG RADIO atau GELOMBANG ELEKTROMAGNET.


Az-Zariyat (51) : 1

وَالذّٰرِيٰتِ ذَرْوًا

● Demi yang MENYERAKKAN (those scattering / zAARIYAT), MENYURAIKAN / MERADIASI (dispersing / zARWA). ●

Sifat Tenaga berbentuk Gelombang jika di pancarkan dari stesen RADIO memang berbentuk RADIASI.

Az-Zariyat (51) : 2

فَالْحٰمِلٰتِ وِقْرًا

● dan yang MENGANDUNGI (HAMILAT) beban (WIQRA). ●

Gelombang Tenaga ini membawa BEBAN iaitu DATA-DATA atau ARAHAN-ARAHAN (Data dan Command Signal).

Az-Zariyat (51) : 3

فَالْجٰرِيٰتِ يُسْرًا

● dan yang MELUNCUR dengan MUDAH (YUSRA). ●

Gelombang Radio dan Gelombang Elekromagnet boleh menembusi dinding atau PEPEJAL.

Az-Zariyat (51) : 4

فَالْمُقَسِّمٰتِ أَمْرًا

● dan (malaikat-malaikat) yang membahagi-bahagikan AMR (Arahan / Pelaksana Arahan). ●

Yang membawa ARAHAN ALLAH itu adalah MALAIKAT.


Deduksi saya: (jika ada yang lebih BERILMU silakan betulkan, jika saya salah dalam berdeduksi)


Daya Kekuatan atau Force yang ada pada alam semesta itulah RUH.

(Yang Paling Kuat adalah Ruhul Amin atau Jibril - UTUSAN yang MEMBAWA WAHYU ALLAH kepada Rasul atau Utusan jenis manusia).

Tenaga atau Energy yang ada pada alam semesta inilah MALAIKAT.

Arahan-arahan Allah atau Pelaksana Arahan Allah dalam bentuk COMMAND SET atau DATA SIGNAL itulah AMR, di bawa oleh TENAGA berbentuk GELOMBANG, atau MALAIKAT. (Allah Lebih Mengetahui).

Kesemua itu ALLAH yang Punya.

Ciptaan Fizikal - Al-Khalqu itu Allah yang punya.

Ciptaan Batin (Non-Fizikal) - Al-Amr itu Allah yang punya juga.

Kesemua ciptaan Batin ini bergerak melalui Gelombang (yang ada FREKUENSI dan KELAJUAN) dan ada yang terasa bergetar seperti Gelombang bunyi dan ada yang tidak - seperti Gelombang Elekromagnet dan Gelombang Cahaya.

Kaitkan :

"Yudabbirul AMR.." (32:5)
"Innama AMRU hu iza arada syai'an an-yaqula laHU kun, fayakun" (36:82)

====
Jika Saintis menemukan Tenaga atau Energy dan juga DAYA KEKUATAN atau FORCE, di mana dalam Al-Quran benda ini di jelaskan sedangkan Allah berfirman segalanya di JELASKAN dengan Terperinci dalam Al-Quran ?

Mungkin kita kurang Mengkaji-Selidik maka SEAKAN terpisah di antara Pemerhatian Sains dengan FAKTA Al-Quran.

Al-Quran itu kebenaran tanpa Ragu, Pemerhatian dan Deduksi Sains berdasar EKSPERIMEN itu adalah BUKTI atau EVIDENCE kepada Fakta kebenaran itu.

====
End.

Allah Al-Haq.

====

Tiada ulasan:

Catat Ulasan