Navigate

Carian

Ahad, 8 Mei 2016

Merentasi Ruang atau Travel through SPACE

Merentasi RUANG atau Travel through SPACE

(Date written : 08 May 2016)
(Last update : 30 Oct 2016)

Langit itu RUANG.

Langit dalam English di panggil Sky namun jika terjemahan English dari As-Sama`, ia di sebut Heaven.

Heaven bukanlah Syurga.
Syurga dalam English di sebut Paradise.

Sedangkan bahasa Arab pada Syurga adalah Jannah yang bermaksud TAMAN atau KEBUN.

Ruang Angkasa dalam English di sebut SPACE.

Space dalam Melayu adalah RUANG.

Makanya Langit adalah RUANG.

Ruang ada berisipadu 3 dimensi.
Di dalam Ruang 3 dimensi itu yang kelihatan kosong, ada Ruang yang berisipadu 0.

Kesemua itu adalah As-Sama`.

Makanya As-Sama` itu Ruang. Samada berisipadu atau tidak berisipadu langsung (zero volume).

Samada jauh dengan kita atau dekat dengan kita.

As-Sama` Ad-Dunya adalah bermaksud Langit yang dekat dengan kita. Dekat dengan kita adalah yang dapat kita perhatikan dengan mata kasar.


------
Bolehkah kita pergi ke Langit?

Semestinya boleh. Sebab Langit itu Ruang.

Namun, walaupun di gelar Langit yang dekat iaitu As-Sama` Ad-Dunya, di sini sahaja ada berzillion galaksi yang jauhnya dengan kita adalah berzillion tahun cahaya.

Bolehkah kita MENEMBUSI Langit ? Maksudnya pergi sejauh mata memandang itu ke tempat yang lain ?

Ini jawapan dari Allah :

Ar-Rahman : 33

يٰمَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمٰوٰتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا ۚ لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطٰنٍ

● Hai jama'ah jin dan manusia, jika kamu sanggup menembus (melintasi) penjuru langit dan bumi, maka lintasilah, kamu tidak dapat menembusnya kecuali dengan 'kekuatan' (SULT°AN). ●

SULT°AN bermaksud Authority. Atau bermaksud Kuasa Kelepasan (Authorized Personnel).

Bagaimana nak mendapat Authority ini ?

Allah ada ajar, dengan menyeru dan meminta dariNya :

Al-Isra' : 80

وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِى مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِى مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّى مِن لَّدُنكَ سُلْطٰنًا نَّصِيرًا

● Dan katakanlah: "Ya Tuhan-ku, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah (pula) aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi Engkau KEKUASAAN YANG MENOLONG (SULT°ANAN NAS°IIRO). ●

----
Para Saintis seluruh dunia memang sejak dahulu mahu TRAVEL through the SPACE atau mahu merentasi RUANG ANGKASA dan pergi ke mana-mana Galaksi yang jauhnya jarak dari Bumi berzillion tahun cahaya.

Roket-roket sudah di buat dan sudah ada SEAKAN bukti kita manusia di bumi sudah sampai di bulan dan juga Planet Mars. Namun, fakta sekarang membuktikan BANYAK APA yang di tunjukkan NASA adalah PALSU atau FAKE EVIDENCES.

Namun, amat mustahil dengan Teknologi Rocket Engine yang menggunakan kuasa Putaran atau Pengawalan Angin untuk dapat pergi ke Galaksi lain.

Semua Sainitis bersetuju, perlu ada CARA LAIN untuk sampai ke destinasi sejauh galaksi lain tersebut.

Beberapa Saintis telah mengeluarkan pelbagai Teori atau Pendapat, salah satunya adalah dengan melalui WORMHOLE atau Lubang Cacing yang menjadikan SpaceTime WARP atau RuangMasa DILEDINGKAN.

Manakala ini pula Kebenaran Tanpa Ragu dari Allah Al-Ahad :

Al-Ma'arij : 3

مِّنَ اللَّهِ ذِى الْمَعَارِجِ

● (yang datang) dari Allah, Yang mempunyai tempat-tempat 'naik' (MA'AARIJ) ●

Allah mengatakan memang ada MA'ARIJ atau yang Saintis atau Ahli Fisiks panggil Wormhole atau Lubang Cacing ini.

Dan dengan Melalui Wormhole ini sahajalah SpaceTime atau RuangMasa atau Ruang itu DI LEDINGKAN (WARP) maka cepatlah kita boleh sampai ke RuangMasa atau Ruang Angkasa yang lain, sebagai contoh Galaksi yang lain.


Imej di atas hanyalah TEORI saintis sahaja, untuk memberi paham tentang SpaceTime Warp.


Imej di atas pula adalah Teori atau PENDAPAT terbaru dari Ahli atau Ulamak Fisiks tentang GAMBARAN yang lebih baik bagaimana RUANG atau LANGIT boleh di rentasi.

Ianya adalah proses "melalui RUANG dengan tidak melalui RUANG". Dan ini hanya boleh di lakukan jika kita boleh membuat Machine yang bersifat Anti-Gravity.

Berikut pula adalah sifat Langit atau Ruang Angkasa atau RuangWaktu di ceritakan sendiri oleh PenciptaNya :

Az-Zariyat : 7

وَالسَّمَآءِ ذَاتِ الْحُبُكِ

● Demi langit yang mempunyai 'jalan-jalan' / pathway (HUBUK), ●

Apa itu HUBUK ?

Senang cerita macam lubang-lubang 'yang menembusi' pada tenunan kain.



Atau lekukan alur-alur pada padang pasir.



Atau lekukan riak-riak ombak-ombak di atas permukaan laut.



Selain Langit atau Ruang Angkasa atau Space atau As-Sama` itu ada 'pathway' atau 'jalan-jalan' atau Hubuk, ia juga ada Pintu :

Al-A'raf : 40

إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِـَٔايٰتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوٰبُ السَّمَآءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتّٰى يَلِجَ الْجَمَلُ فِى سَمِّ الْخِيَاطِ ۚ وَكَذٰلِكَ نَجْزِى الْمُجْرِمِينَ

● Sesungguhnya orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan menyombongkan diri terhadapnya, sekali-kali tidak akan dibukakan bagi mereka 'pintu-pintu langit' (ABWAB AS-SAMA`) dan tidak (pula) mereka masuk syurga, hingga unta masuk ke lubang jarum. Demikianlah Kami memberi pembalasan kepada orang-orang yang berbuat kejahatan. ●

An-Naba' : 19

وَفُتِحَتِ السَّمَآءُ فَكَانَتْ أَبْوٰبًا

● dan dibukalah langit, maka terdapatlah beberapa pintu, ●

Deduksi dari KEBENARAN dari Allah dan pemerhatian dan kajian bukti atau dalil dari Para Saintis menunjukkan untuk MERENTASI RUANG ANGKASA atau LANGIT, kita mesti melalui PINTU Ruang Angkasa dulu sebelum dapat masuk ke Pathway atau Jalan di dalam Langit atau Ruang itu.

------

Viktor Grebennikov, seorang Ahli Sains Russia 1927-2001 yang tidak mengikut KONVENSIONAL, telah menemui cara membuat Anti-Gravity melalui kajiannya tentang bagaimana kepak Kumbang boleh membuat Anti-Gravity dan beliau telah berjaya mencipta machine yang beliau sendiri naik dan mengawalnya dan boleh pergi dengan kelajuan 1000 batu sejam. Dalam perjalanannya Semasa menaiki Machine Anti-gravity tersebut, MASA telah menjadi semakin LAMBAT.


Viktor Grebennikov dengan machine anti-gravitynya.



Perhatikan dan fahamilah benar-benar apa yang cuba di sampaikan dalam video di atas. Ada bukti tentang benarnya hasil kajian Viktor Grebennikov.

Melalui cerita Viktor Grebennikov sendiri, semasa dia merentasi Ruang Angkasa dengan Machine Anti-Gravitynya, ada semacam 'bubble' yang mengelilinginya.

Mari kita perhatikan pula Kalam Kebenaran dari Allah tanpa ragu :

Al-Hijr : 14

وَلَوْ فَتَحْنَا عَلَيْهِم بَابًا مِّنَ السَّمَآءِ فَظَلُّوا فِيهِ يَعْرُجُونَ

● Dan jika seandainya Kami membukakan kepada mereka salah satu dari pintu-pintu langit, lalu mereka DI SELUBUNGI (Z°ALLU) MERENTAS/MELALUI DI DALAM NYA (LANGIT), ●


Z°ILLA adalah sesuatu yang MENYELUBUNGI. Jika kita merentasi LANGIT maka kita akan di kelilingi Z°ILLA ini. Inilah yang di katakan 'Bubble' oleh Para Saintis.

-----
Persoalan lanjutan nya adalah adakah FAKTA KEBENARAN dalam Al-Quran yang ada manusia yang SUDAH MERENTAS LANGIT atau MERENTAS RUANGWAKTU ?

Ada.

Siapa ? Iskandar Zulkarnain.

Al-Kahf : 89

ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَبًا

● Kemudian dia mengikuti 'jalan' (yang lain) (SABABA). ●

Al-Kahf : 90

حَتّٰىٓ إِذَا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَطْلُعُ عَلٰى قَوْمٍ لَّمْ نَجْعَل لَّهُم مِّن دُونِهَا سِتْرًا

● Hingga apabila dia telah sampai ke tempat terbit matahari (sebelah Timur) dia mendapati matahari itu menyinari segolongan umat yang Kami tidak menjadikan bagi mereka sesuatu yang melindunginya dari (cahaya) matahari itu, ●


Zulkarnain sudah MERENTAS LANGIT atau RUANGWAKTU.

Melalui SABABA atau Gateway atau Doorway atau Pintu2 Langit seterusnya melalui HUBUK atau Pathway.

Dan pergi ke daerah atau Bumi yang luas atau Al-Ard° yang masih sukar untuk manusia zaman sekarang MENGETAHUI dengan tepat, di mana kawasan Bumi yang Allah sebut dalam Al-Quran ini.


-----
Persoalan seterusnya adalah adakah manusia lain yang CUBA MELAKUKANNYA melalui Kaedah lain yang di ceritakan dalam Al-Quran?

Juga ada. Iaitu Perintah Fir'aun kepada Haman untuk membuat Bangunan / Tower yang membolehkan Fir'aun MERENTASI LANGIT. Itulah sebabnya Piramid di bina.

Al-Mu'min : 36

وَقَالَ فِرْعَوْنُ يٰهٰمٰنُ ابْنِ لِى صَرْحًا لَّعَلِّىٓ أَبْلُغُ الْأَسْبٰبَ

● Dan berkatalah Fir'aun: "Hai Haman, buatkanlah bagiku sebuah bangunan yang tinggi supaya aku sampai ke 'pintu-pintu' (ASBAB), ●

Al-Mu'min : 37

أَسْبٰبَ السَّمٰوٰتِ فَأَطَّلِعَ إِلٰىٓ إِلٰهِ مُوسٰى وَإِنِّى لَأَظُنُّهُۥ كٰذِبًا ۚ وَكَذٰلِكَ زُيِّنَ لِفِرْعَوْنَ سُوٓءُ عَمَلِهِۦ وَصُدَّ عَنِ السَّبِيلِ ۚ وَمَا كَيْدُ فِرْعَوْنَ إِلَّا فِى تَبَابٍ

● (iaitu) 'pintu-pintu' (ASBAB) langit, supaya aku dapat melihat Tuhan Musa dan sesungguhnya aku memandangnya seorang pendusta". Demikianlah dijadikan Fir'aun memandang baik perbuatan yang buruk itu, dan dia dihalangi dari jalan (yang benar); dan tipu daya Fir'aun itu tidak lain hanyalah membawa kerugian. ●

ABWAB itu Pintu-Pintu.
ASBAB itu Doorway atau Gateway atau Pathway atau  'Jalan-jalan melalui'.

Ini juga bermaksud Struktur Senibina Piramid yang ada di Mesir lagi di zaman sekarang sejak ia di bina oleh Haman, ada CARA bagaimana hendak MERENTASI RUANG ANGKASA di dalamya.

Dan menurut kajian Viktor Grebennikov, struktur piramidlah yang MEMBUAT ANTI-GRAVITY itu MENJADI.

Ini juga bermaksud, SUDAH ADA teknologi di zaman Fir'aun lagi untuk manusia MERENTAS RUANG ANGKASA atau LANGIT untuk pergi ke tempat yang lain dengan PANTAS.

-----
End.

Wa Lillahil Masyriku Wal Maghrib.
Fa ainama tuwallu fa thamma Wajhullah.

====





Tiada ulasan:

Catat Ulasan