Navigate

Carian

Isnin, 3 Februari 2014

Tentang Bosan

Tentang Bosan

(Date written : 21 Sep 2013 )
(Revised a bit : 03 Feb 2014 )

Mengapa Bosan? Pernah rasa Bosan?

Bosan aku.

Bosan boleh di definasikan sebagai perasaan yang Kosong, Hambar, Tidak Menggembirakan dan Yang penting sekali adalah satu state di mana TAK TAU NAK BUAT APA2.

INI cerita nya. 

Orang yang BOSAN - satu halnya MEMANG BOLEH MEMBOSANKAN orang lain.

Mamat ni bosan.

Lagi - mengapa orang boleh bosan adalah KERANA ORANG ni tiada PURPOSE atau tiada Matlamat atau takde Target atau Goal.Bila tak ada matlamat, maka itu maknanya takde hala tuju maka itu namanya Tak Tentu Hala - paham? 

Orang yg ada Matlamat - tak kira apa pun matlamatnya, hidupnya tidak bosan. Dia akan memenuhi aktiviti hidupnya dengan aktiviti yg boleh membuahkan hasil untuk berjaya mencapai matlamatnya. 

Ada orang matlamat nak kaya. MAKA aktiviti penuh untuk mencapai matlamat tersebut - meniagalah, menipulah, membanting tulanglah dan sebagai nya.

Ada orang matlamatnya Biar 'Orang kata' dia cantik atau Biar Orang Kata dia Bagus. Maka penuh lah aktiviti seharian dgn aktiviti 2 yg berkaitan.

Apa pasal artikel ini di tulis ni???

Lu apa cuba sampai? 

Kalau sedetik atau lima detik kita rasa bosan- itu tanda kita tak Clear Tujuan. The moment kita rasa bosan - ingat dan sedarlah bahawa kita tidak MANTAP dalam menentukan matlamat. 

Sebenarnya - Matlamat hidup kita sudah BOS SEBENAR BOS tentukan. Ibadah, menjadi hamba abdi semata mata untuk DIA. Berserah Total kepada DIA, mengharap hanya pada Dia, Minta tolong hanya pada Dia. Membesarkan Dia, Memuliakan Dia, Mengingat ingat tentang Rahman dan Rahimnya.

Jadi ingat - bila Bosan, sedarlah diri kita tak clear apa Matlamat hidup.

BILA KITA RASA BOSAN, sedar lah kita masih jauh dengan Allah. INSAFLAH - BERZIKIR LAH, BERTASBIHLAH, BERTAUBAT LAH dan carilah -

 "Apa Allah nak dari kita" -

Moga Allah merahmati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan